Random image |
|
[LTF Oslo] #307
piter
|
|
|
|
|
59 80 07 XU
59 80 07 XU |
Description: |
Zamontowanie na platformie kolejowej żurawi obrotowych służących do nawęglania parowozów znacznie zwiększało możliwości wykorzystania tych urządzeń. Możliwość przemieszczania dźwigu po terenie parowozowni pozwoliła na zastosowanie jednego żurawia do nawęglania parowozów w różnych miejscach składnicy opału. Z czasem ich pierwotna funkcja stała się funkcją drugorzędną na rzecz wykorzystania podczas wykonywania różnych napraw części i podzespołów na warsztacie. Platforma, na której zamontowany był żuraw, była dwuosiowa o konstrukcji nitowano-spawanej, wyposażona w normalne zestawy kołowe i typowy osprzęt, jak zderzaki, sprzęgła i maźnice stosowane na taborze PKP. Dla zapewnienia stateczności żurawia zastosowano specjalne kleszcze mocujące go do szyn. Napęd wysięgnika żurawia był elektryczny, natomiast przemieszczanie się po torze kolejowym na ogół odbywało się za pomocą mechanizmu ręcznego przy użyciu korb i przekładni zębatych mechanizmu jazdy. Żuraw taki miał możliwość pracy za pomocą zastępczego napędu pneumatycznego. Sprężone powietrze potrzebne do pracy takiego napędu pobierane było z układu hamulcowego parowozu. Żuraw zbudowano w Zakładach Ostrowieckich (Wolsztyn, 2014.05.03) |
Keywords: |
2014.05.03, Zakłady Ostrowieckie, 59 80 07 XU, żuraw, Wolsztyn, dźwig |
Date: |
01.10.2018 22:14 |
Hits: |
701 |
Downloads: |
0 |
Rating: |
0.00 (0 Vote(s)) |
File size: |
125.3 KB |
Added by: |
piter |
|
EXIF Info |
Make: |
SAMSUNG |
Model: |
SAMSUNG ES30/VLUU ES30 |
Exposure time: |
1/267 sec(s) |
Aperture value: |
F/9 |
ISO speed: |
80 |
Date created: |
03.05.2014 09:07:26 |
Focal length: |
4.9mm |
|
|
|